Testing Vivaldi

• After being a loyal user of Firefox for years I'm considering seriously to switch to another browser after the dreaded 57 release (no more xul extensions, ugly UI, high resources consumption).
    Vivaldi is first in my book because:
    1 - it's reasonably fast (not the fastest, indeed, but enough)
    2 - it's higly customizable
    3 - has many nice features
    4 - is compatible with chrome extensions
    5 - has a strict focus on privacy and high respect for the user
    6 - I like the UI
    7 - It's not particullary heavy on resources, for sure, less than Chrome

I'm actively testing Vivaldi on a daily basis to find if it's a suitable replacement for Firefox. I'm a medium power user, and my OS is Linux (Debian, Mint, MXLinux).
    As far I can see, It's an excellent browser, kudos to the developers.

greetings from Mexico

Xfrank

• ¡Bienvenido a la comunidad! ¡Quédate a preguntar, probar, reportar o sólo hablar algo en OFF-TOPIC! ¡Vivaldi tiene potencial! Sólo tienes un poco de paciencia con él! :)

• Bienvenido al fanclub. ¿Y que es esto que Vivaldi sólo es razonablemente rápido? Por lo menos en mi equipo es considerablemente más velos que Firefox y hasta ahora sólo el Avant quizás es más rápido con sus tres motores.
    En el resto te doy la razón, hasta ahora no he visto otro navegador con las posibilidades y el potencial que tiene Vivaldi. Preparate Chrome

• Gracias por la cálida bienvenida! Me gusta mucho Vivaldi, solo que después de tantos años usando exclusivamente Firefox (y ocasionalmente Chrome), titubeo un poco al querer pasarme a otro navegador. Además considerando que uso a diario el navegador para mi trabajo y para otras actividades. Es muy importante que el navegador cumpla con todas las funciones que necesito. Vivaldi me parece la opción más viable al momento.
    En cuanto a velocidad sí es veloz. Comparando con Firefox 57 es más o menos lo mismo, no noto una ventaja significativa del lado de FF. La fuerza de Vivaldi es su riqueza en opciones de configuración, con la certeza de que no van a perderse próximamente a causa de una moda o tendencia a "simplificar" excesivamente el navegador.
    Al testear Vivaldi encontré solo un bug y una inconveniencia: cuando se navega con una pestaña duplicada (una pestaña que incluye dos ventanas activas) una de las dos parece "congelarse". Un pequeño inconveniente es que el texto de las pestaña es muy pequeño no se puede cambiar (ni el tamaño ni el tipo de letra). Pero son pocos inconvenientes y espero que con el tiempo se resuelvan.

• Moderator

Please, write in English at this Category. Spanish forum is here.
    Thanks.

• Moderator

@xfrank BTW. Welcome to the Forums.

• @xfrank
    Thank you for the warm welcome! I really like Vivaldi, is just that after so many years using Firefox exclusively (and occasionally Chrome), I hesitate a bit on switching to another browser. I use the browser daily for my work and for other activities, so It is very important that the browser meets all the functions I need. Vivaldi seems to me the most viable option at the moment.
    As for speed, it is fast, indeed. Comparing with Firefox 57 is more or less the same, I do not notice a significant advantage on the FF side. The strength of Vivaldi is its wealth of configuration options, with the certainty that they will not be lost soon due to a trend or tendency to excessively "simplify" the browser.
    When testing Vivaldi I found only one bug and one inconvenience: when navigating with a duplicate tab (a tab that includes two active windows) one of the two seems to "freeze". A small drawback is that the text of the tab is very small can not be changed (neither the size nor the type of letter). But these are just few disadvantages and I hope that with time they will be solved.

Log in to reply

Looks like your connection to Vivaldi Forum was lost, please wait while we try to reconnect.